16. ledna 2016

.... cením si toho, jak jsou lidé rozdílní

Původně měl tohle být článek hlavně pro zábavu a ono nejspíš nakonec bude. Ale moooožná z toho vznikne úvaha s přesahem, ještě uvidíme. 



Věc se má tak. Mám kolem sebe spoustu lidí, se kterýma jsme naladěni na stejnou nebo alespoň podobnou notu. Vezeme se na té své společné vlně, přikyvujeme si a ve spoustě věcí se shodneme. Je to super. Stejně tak super ale je, když se neshodneme. Protože právě ty odlišnosti otevírají obzory a máte-li alespoň trošku open mind přístup, každý nestejný názor z okolí vám může přinést do vašich dnů zpestření, pobavení nebo vás dokonce nakopnout docela novým směrem.

Jestli mě totiž na světě něco skutečně děsí, pak je to fanatismus v jakékoli podobě, i třeba v té "nejpozitivnější a nejmírumilovnější". Zatvrzelé stání si za svým je možná roztomilé v pubertě, kdy se člověk hledá a vyvíjí. Ale s věkem obvykle přichází obroušení ostrých hran a snad i jakási přístupnost různorodosti. Ačkoli, jak u koho, že?  Určitě  máte ve svém okolí někoho, kdo jak je starej, tak je zapšklej :-) Doufám, že tohle mě nečeká a pokud ano, řekněte mi, až se k tomu bude schylovat.

Mám příklad ze života. Mou velkou kamarádku a blogerku Kamču určitě znáte, je s ní velká prča, má smysl pro humor a nadhled a je to přesně ten člověk, se kterým si sedneme u většiny věcí. Ne tak v názorech na filmy. Onehdy jsem si s Kamčou dopisovala ohledně nějakého tipu na film k žehlení a bylo mi doporučeno několik nevyhovujících  kousků dle Kamčina gusta jako třeba Lásky čas , když já ale tak nemám ráda slaďáky.... Nakonec Kamu rezignovala a napsala mi památnou věc: "No a co Tajný život Waltera Mittyho? To se mi nelíbilo, tak Tobě by se to třeba mohlo líbit!"



To byla trefa do černého. Walter Mitty a jeho tajný život je totiž moc hezkej film. Úsměvný, optimistický příběh o věčném snílkovi, který se  celý život drží v bezpečí své kanceláře. Nakonec, překoná sám sebe, svůj teplý úkryt z donucení okolnostmi opustí a díky tomu prožije neuvěřitelná dobrodružství.

Moc se mi to líbilo. Krásná hudba, nádherná příroda, skvělý Sean Penn a Ben Stiller, který OPRAVDU HRAJE! A vlastně i režíruje :-) no a nakonec se ukázalo, že on ten Ben docela stojí za hřích. Ke konci filmu, kde už je  za  působivě lehce zarostlého drsňáka ošlehaného severními větry, se mi fakt líbil jako chlap! Samu mě to šokovalo :-)

Jo a jako profesionální operátor z povolání musím ocenit postavu operátora ze zákaznického servisu internetové seznamky eHarmony. To je bezva dějová linka :-)



Pustťe si Waltra Mittyho, nebudete litovat!



No a co říci závěrem? Pustila jsem si i Lásky čas ačkoli jsem se tomu zuby nehty bránila, a víte co? Je to docela fajn tak trochu scifi komedie o lásce, která hory přenáší. Oceňuju "britskost" tohoto příběhu. jak atmosférou tak obsazením. Fanoušci Harryho Pottera budou nadšeni hlavní rolí Domhnalla Gleesona aka Billa Weasellyho. Ti kdo milují Lásku nebeskou, budou ryčet nadšením z Billa Nighy :-)
a je tam krásná hudba, tak :-) 



Pusťte si i Lásky čas :-), nebojte se slaďáků, jako já. 


Člověk byl měl být aspoň trochu jako Walter Mitty, opustit svou komfortní zónu a zkusit něco nového. Třeba i maličkost. Film který není vaše gusto, kurz vaření nebo kreslení, adrenalinovou atrakci nebo jízdu načerno :-)

Mějte krásný víkend!






1 komentář:

  1. Jééé :D Ale je recht, že příroda ve Walteru Mittim je fakt supr!

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .