26. března 2016

.... čtu: Co mě naučil tučňák + Giveaway

Knížka Co mě naučil tučňák mi padla do oka v knihkupectví Neoluxor minulý týden. 
Doslova za pár dnů jsem ji přečetla a ráda bych se s vámi podělila nejen o své dojmy, ale nakonec i o knížku jako takovou. Ano, víc než po roce je tu giveaway, a to zrovna o novinku z pultů knihkupectví. 


A na co že se můžete těšit? 

Co mě naučil tučňák je pravdivý příběh Toma Michella. Cestovatele a učitele, který jednoho dne čirou náhodou nalezl nedaleko uruguyajského přístavu Punta del Este na břehu moře  tučňáka. Ubohý tvor nebyl vůbec v dobrém stavu, zůstal jediným přeživším mezi stovkami svých druhů, uhynulých následkem střetu s ropnou skvrnou.

Tom se rozhodl nenechat jej svému osudu, ujal se ho a zhostil se nelehkého úkolu, očistit ulepeného mořského ptáka od ropného nánosu. Po krátkém ale intenzivním souboji kdo s koho a vzájemném vymezování pozic vyčerpaný tučňák pochopí, že Tom si jej nechce dát k večeři, ale naopak dělá vše pro jeho záchranu.  A podaří se, mořský pták jest zachráněn, opucován a připraven k odnesení zpět do přírody. Ale hádejte co? Tučňák nechce! Odmítá se od Toma hnout a už vůbec se nemíní vrátit zpět do moře. Tak začíná společné soužití člověka a mořského ptáka. Vydají se na společnou cestu a vzájemně ovlivní životy nejen své, ale možná i dalších osob, které potkávají. Každý se totiž rád nechává zábavným, milým a empatickým tučňákem okouzlit.


Ptáček ve fraku dostane jméno Juan Salvador/Salvado (zachránce/zachráněný) a velmi rychle si zvyká na život mezi lidmi. Jako  pták navyklý životu v obrovské skupině svých soukmenovců je velice společenský a moc rád pobývá mezi lidmi. Žádná společnost mu není příliš velká, nikdy není přesycen a stále navazuje další a další kontakty. Vyvolává seriozní dojem a působí tak důvěryhodně, že se mu lidé chodí svěřovat se svým trápením a dokonce pro občasnou dobrou radu.


Kniha si plyne poklidným tempem, potěší jemným humorem a musí zahřát na srdci každého milovníka zvířat. U jejího čtení si opravdu odpočinete, zasníte se a nejspíš se budete poťouchle uculovat. 

Název: Co mě naučil tučňák
Autor: Tom Michell
Překlad: Irena Steinerová
Vydalo: Noxi
Počet stran: 202

Moje hodnocení: 4/5 čtyři hvězdičky


Giveaway:

Pokud se vám tučňáčí knížka líbí, můžete si o ni do konce března zasoutěžit. Stačí, když mi do komentáře napíšete, co krásného jste naposledy četli a jaké zvíře byste si rádi domů ochočili vy? Nezapomeňte, prosím na emailovou adresu, abych vás mohla kontaktovat v případě výhry. 





15 komentářů:

  1. Já jsem naposledy četla knížku od Jamese Herriota - Zvěrolékař a kočičí historky a byla to neprostá bomba. Je to knížka, která mě fakt bavila tak, že jsem smíchy vybuchovala i v MHD. Zároveň je hrozně milá, úsměvná, dojemná a pozitivní. Doporučuju! A kdybych si měla domů ochočit nějaké zvířátko, tak by to byla asi žirafa, protože je miluju, jsou úžasný. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Naposledy jsem četla knihu Poslední aristokrata a musela jsem si chvílemi chytat břicho, abych s mrnouskem tollik neházela a neporodila dřív.
    Domů bych brala ochočeného lva.
    Krásné dny a Požehnané Velikonoce.
    Bohunkabo@gmail.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Čtu knihu o buněčné kultuře HeLa. A chci jednorožce. http://technet.idnes.cz/nesmrtelna-zena-hela-0rp-/veda.aspx?c=A130815_163414_veda_mla philosoraptorka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná soutěž! Jakmile jde o knížky, tak se musím zúčastnit :)
    Já jsem naposledy četla Bez šance a musím říct, že jsem z toho měla dost noční můry, ke konci jsem si i pobrečela a knížka se mi celkově hodně líbila. Plno lidí jí považuje za nedodělanou, napsanou dost ledabyle, ale mně se líbila moc.
    A co se týče zvířátka, tak bych moc chtěla kapybaru. Jakmile jedem někam do zoo, tak první dotaz ode mě je ten, jestli tam mají tyhle zvířátka. Viděla jsem, že je doma dokonce někdo chová, tak třeba mi to jednou vyjde :))

    Krásné Velikonoce přeju!

    andrejak.diary@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, naposledy jsem přečetla tuto knihu http://www.databazeknih.cz/knihy/horko-domaciho-krbu-236950
    Moc pěkné, přečteno téměř jedním dechem.
    Kdybych si měla vybrat zvířátko na ochočení, byl by to motýl. :-)
    Hezké Velikonoce. lencaklimova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Momentálně čtu druhý díl Sirotčince pro podivné děti a je to pěkné, fantastické počteníčko. :D Ale vyloženě krásná knížka je Než jsem tě poznala, pro mě to byl opravdový emotivní zážitek, číst tuto dojemnou, milostnou knihu.
    A zvířatko na ochočení, které bych si vybrala by byla vakoveverka, nebo králíček, nic roztomilejšího prostě neexistuje. :D
    Tady je můj email: Terina.zaba@seznam.cz
    Také přeji hezké Velikonoce. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Naposledy jsem četla knihu Fabrika od Kateřiny Tučkové. Velmi zajímavé čtení. Všechny knihy od ní, které jsem četla, se mi nějakým způsobem vryly pod kůži. Domů bych si ochočila srnku:-)
    Přeji krásný a pohodový den
    johanikova.l@email.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Naposledy jsem dočetla teď o Velikonocích Jako zabít ptáčka a Okamžik všeho. Obě knížky ve mě zanechaly hodně pocitů a rozhodně se k nim v budoucnu hodlám vrátit. A co domů? No já dycky hrozně chtěla žirafu a jezdit na ní do školy. Nepodařilo se... :( Myslim si, že z toho mám dodneška životní rauma. :D
    wendy.simot@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Naposledy jsem četla knihu Erebos -Hra, která zabíjí od U. Poznanski. Kniha pojednává o tom, jak Vás může počítačová hra ovládnout, rovněž kniha mne vtáhla do svých spárů. Teď čtu Tuláka po hvězdách a nechávám se zavléct do krajin minulých životů. Domů nebo spíše do akvárka bych si pozvala rejnoka. Jednou jsem si ho s mamkou hladili, vyžadoval drbání mezi oči!:)
    Krásný den
    daniela.knyplova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  10. Super recenze! :) Tučňák mě rozhodně zaujal, ráda bych si ho jednou přečetla. Třeba budu mít štěstí a díky Tvé soutěži se ke knize dostanu dřív, než bych čekala :)

    Já naposledy dočetla knihu Tři slepé myšky od Agathy Christie. Je to sbírka pěti povídek, které až dosud nebyly z nejrůznějších důvodů vydány - buď vydání zakázala autorka (kvůli uvádení dané hry v divadle), nebo se například našly v autorčině pozůstalosti až několik let po její smrti. V současné době pak čtu Prach a stín, což je knížka ve které vystupuje Sherlock Holmes, doktor Watson a Jack Rozparovač - atmosférou se prakticky vyrovná klasickým Doylovým příběhům a tak jsem zatím nadšená :)

    A jaké zvíře bych si chtěla ochočit? Draka. Vážně - kdo si myslí, že drak není nejlepší volba, podle mě prostě jenom nad odpovědí nepřemýšlí dost intenzivně. Ochránce, ohřívač, dopravní prostředek a věrný přítel v jednom? To prostě chceš!

    OdpovědětVymazat
  11. Momentálně čtu "The Walking dead - vzestup guvernéra" a knížka se mi hodně líbí.:)
    Co bych si chtěla ochočit... asi to bude zvláštní ale vždycky mě fascinovali lední medvědi, tak asi nějakého toho ledního medvídka hh :))
    rossettinks@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  12. Naposledy jsem přečetla komiks Sochař a teď se chystám na Dívku ve vlaku.
    Chtěla bych si ochočit dinosaura. Vím, že už vymřeli, ale záviděla jsem Chrisi Prattovi jeho velociraptoří smečku v Jurském světě:)
    pgawlasova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  13. Poslední čtenářský zážitek pro mě byla kniha Pod sněhem, teď se chystám na Hypnotizéra. A ochočit bych si chtěla lemura :) V.Belikova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Tak tahle knížka vypadá taky moc hezky. Třeba se k ní jednou dostanu. Teď jsem začala dělat to, že se podívám Tady do tohoto eshop second handu, kde mají i knížky. No a podle toho, co mi padne do oka, tak si koupím a přečtu. Takže je to moje čtení dost takové o náhodě :D.

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .