9. února 2017

...... opět do kina - La La Land

Minulý týden jsem se rozplývala nad tím, kterak jsem oprášila své kino hobby. A tak se v tomto duchu ponese i další článek. Navštívila jsem muzikál La La Land. Snímek, který boří kinosály  vysokou návštěvností a lomcuje letošními Oscary se svými čtrnácti nominacemi. 


Předesílám, že v plánu to nebylo. Muzikály nejsou tak docela můj žánr. Jsem scifi fanda a původním záměrem bylo navštívit film Pasažéři. Jenže náhoda a sněhová kalamita tomu chtěla, že jsem nejela autem do místního komorního biografu, nýbrž vlakem do Prahy a tak jsem skončila jednak v multiplexu a jednak na docela jinačím snímku. 

Určitě jste už o La La Land slyšeli, uniknout tomu nelze. Novodobý americký muzikál, který ale je natočen jako velká pocta právě těm starým hollywoodským muzikálovým filmům staré školy. K vzdávání holdu těm původním kultům využívá všech klasických atributů. Nádherné hudby s moc krásnou nosnou melodií,  či velkolepých tanečních čísel, jak v davových scénách tak i v soukromých tancích ústřední zamilované dvojice. Dokonce i font, kterým jsou psané titulky a název filmu odkazuje na retro dobu muzikálové slávy. 


Hlavními hrdiny jsou Mia (Emma Stone) a Sebastian (Ryan Gosling). Ona baristka v kavárně (tady bych pleskla tvůrce titulků  - "barista working in a coffee shop" - není barmanka! ale prostě a jednoduše barista, herdek :-) , toužící po herecké kariéře. On lehce zneuznaný hudebník s velkými jazzovými ideály.
Stále na sebe někde narážejí a přes počáteční ne-sympatie najdou cestu jeden k druhému. 


Postupně si společně plní své sny. Mia naplňuje své herecké ambice a Sebastian začíná opět veřejně hrát. Otázkou je, jestli je tyhle úspěchy nakonec stmelí či rozdělí.


A jak, že se mi to tedy nakonec líbilo? Inu, nakonec moc. Zejména tedy pro to piano. To zkrátka nezastřu. Jak někdo hraje krásně na tento nástroj a nechává pod svými prsty rozechvět černobílé klávesy, zaprodala bych mu duši, i kdyby měl dva hrby, souchotě, výron kotníku a dluhy u všech bankovních ústavů. Proč? Netuším. Mám to tak odmala, na klavír mě prostě utáhne každej. 
Líbily se mi vymazlené taneční scény, ve kterých je ten starohollywoodský rukopis nádherně znát. 
Hodně oceňuju precizní práci se světlem. Svícení na hlavní hrdiny, jejich vyzdvihování  kuželem světla, který je určen jen a jen jim a vše ostatní upozadí, to je mocný filmařský trik. 
A kostýmy. Ach bože, kdo z nás by si nepřál mít takový šatník?! 

Tak tedy podtrženo sečteno, jestli máte aspoň trochu rádi krásnou hudbu, poctivá taneční čísla a romantické příběhy..... La La Land vás určitě nadchne.

Název: La La Land
Žánr: Muziál
Země: USA
Stopáž: 127 minut
Moje hodnocení: 4 hvězdy

Viděli jste La La Land? Nebo se na něj teprve chystáte? Či vás tento filmový

žánr docela míjí?





6 komentářů:

  1. Do kina se nechystám, ale chystám se podívat až bude online, protože Ema Stone je moje oblíbená herečky a muzikály mám ráda, tudíž to je moje jasná volba. :) Uvidíme, jak s mi bude líbit.

    Fakynn

    OdpovědětVymazat
  2. Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this pot and thee rest of thee websitge is really good.

    OdpovědětVymazat
  3. La la land byl asi poslední film, který jsem viděla před třemi roky v kině. Od té doby jsem v kině nebyla, i když bych si to moc přála. Tenkrát mi bývalý manžel udělal pěkný den, vzal mě do kina, nakonec jsem si vybrala jako dárek vysokotlaký čistič Karcher a celkově jsem si to moc užili. Škoda, že ten vztah nedopadl, chyba byla nejspíš na obou stranách, ale kdo vím. :/ Asi to tak má být.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento filmový snímek jsme s manželem také shlédli v multikině a řekla bych, že je to opravdu povedená oddychovka ;-) Od té doby jsem bohužel v kině nebyla, tím hlavním důvodem byly covidové opatření, ale také problémy se zrakem. Ty se mi naštěstí podařilo vyřešit zakoupením nových a kvalitnějších dioptrických brýlí, takže už bych se na nějaký film do kina zase ráda podívala :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc super film. Pamatuji si, jak jsme na něm byli s bývalým přítelem. Užili jsme si krásný večer, pak vínko, romantika, večeře a doma nádherné milování. Zjistila jsem, že přítel umí skvělé tantra masáže a to vám řeknu, že ten intimní prožitek je pak opravdu něco. Kdo může, tak ať si na ně zajde třeba někam do salonu. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc mě mrzí, že se takových filmů nedělá víc, ale možná proto mě tak nadchnul a doteď je jedním z mých nejoblíbenějších. Také jsem ho viděla poprvé v kině a můžu říct, že konec filmu mě rozebral a odcházela jsem domů v slzách, ale to je život. Možná právě proto si zaslouží všechny ty nominace a ceny! Jedno mě ale mrzí moc, že už ho nikdy neuvidím poprvé :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .