3. ledna 2016

.... vyrobím lego čokoládky

O tom, že naše rodina je parta Lego šílenců, už víte. Kostičky, postavičky a jiné komponenty máme doslova všude. V obýváku, v kuchyni, pod gaučem, za postelí, pod lednicí.... Velkou lego základnu máme v pokojíčku. Všemožné Duplo, City, Friends a Creators na mě vyskakují na každém rohu a i já, jako každý správný rodič, mám v repertoáru tunu nepěkných slovíček, která na počkání vychrlím, šlápnu-li na hranu legokostky bosou nohou. No a teď máme lego i na mlsání :-)


Protože, když jsem onehdy na YouTube narazila na tohle video s čokoládkami ve tvaru populárních kostiček, nešlo odolat. 

Pro zhotovení těchto čokoládek jsem použila: 

tabulku mléčné čokolády
lentilky
a formičku
a to je vše, přátelé :-)

Silikonovou tématickou formičku jsem koupila na e-bay.  Stála pár korun a přihodila jsem k ní ještě i kníratou kamarádku, se kterou jsem slavila velké úspěchy na dětské oslavě. 



Akorát, že děti ty kníry ohlodaly než je s nimi stihla pořádně vyfotit :-) Kousaly se do fousisek i vzájemně a byla to náramná zábava.


I já měla čokoládový knír :-)

Zpátky k legu. Takže čokoládu jsem nechala pozvolna rozpustit nad vodní lázní.
První část rozpuštěné čokolády opatrně vlijeme do formiček. 


Vrstvu je nutné řádně sklepnout, aby tam nebyly vzduchové bublinky, tak jako se mi to povedlo u mého kníru viz výše a taky aby se povrch vyrovnal.


Na vyrovnanou čokoládu nakládáme pár lentilek, snažte se je dávat co nejvíc doprostřed, aby pak vrchní vrstva mohla pokrýt boky kostiček. Mě se to ne vždy úplně podařilo ...


A přelijeme zbytkem horké čokolády. Opět klepnutím zarovnáme a dáme do lednice vychladit.


Pak už jen kostičky opatrně vyloupnout a máme parádu pro děti jako na dlani. 




















Přeji všem mým čtenářům báječný nový rok, plný lásky, zdraví, štěstí a her!




5 komentářů:

  1. Tak to vypadá moc dobře!! To by potěšilo i přítele, takže se na formičku podívám! :-) V první chvíli jsem si myslela, že jsi lila čokoládu do "opravdových" kostiček a vede mě to k zamyšlení, jestli jsou tak vůbec z druhé strany vytvarované :-) ... No jo, už jsem Lego docela dlouho neviděla, ale moc dobře si pamatuju, když jsem na něj šlápla bosou nohou :-X .. Stejně jako ty, moc slušná jsem u toho nebyla :-D ..

    Kníráci vypadají taky moc pěkně!
    Tak hodně inspirace do nového roku!! :-)
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  2. Viděla jsem fotku a říkala jsem si, žes to asi ládovala do normálních kostiček.. takže minutu jsem tady (zbytečně) seděla a říkala jsem si, jaks to pak asi vydolovala.. :D

    OdpovědětVymazat
  3. To je super jednoduchý návod :) určitě z EBAY taky něco objednám, protože i naše rodina jsou šílenci do lega :D :))
    One blondie life

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .