30. července 2015

.... připravuju ledovou kávu dvěma způsoby

Bez kafe se neobejdu. Je to můj denní rituál, doping a potěšení ducha. Jenže když je velké horko, takové jako bylo v uplynulých dnech, nemám dokonce ani já na horký nápoj vůbec pomyšlení. Chtělo by to něco studeného, mrazivého, osvěžujícího. Dáme si ledovou kávu :-). 


K oběma verzím přípravy potřebuju mrazák a tvořítka na led, kvalitní granulovanou kávu, mléko a cukr (ten je volitelný, samozřejmě, ale pro mě takřka povinný :-)


První způsob je rychlejší co do servírování, zase ale potřebuje trošku času na rozpuštění do pitelné podoby. 
Stačí pouze uvařit předem dobrou silnou kávu (osladit), nechat vychladnout, nalít ji do tvořítek na led a nechat zamrazit. 


Když vás pak popadne chuť, vyloupete zkrátka pár ledových kousků, vhodíte do nádoby s mlékem a tadááá. Nejpopulárnější ledová káva současné blogosféry je na stole. Hezky o ní psala Šůša , určitě k ní mrkněte.


Osobně jsem si ale trošku víc zamilovala druhý způsob, ke kterému je třeba výkonný mixér nebo smoothie maker. Sice o pár minut déle trvá, ale zase je hnedle vhodná ke konzumaci, takže to možná vyjde časově hodně podobně. Uvařím maličkou velmi silnou sladkou kávu, lehce zasypu několika kostkami obyčejného ledu, zaliju mlékem a všechno dohromady přeliju do mixéru. Pak už jen stačí pár pulzů na rozmixování a sametová, nadýchaná, prošlehaná ledová káva s bohatou pěnou je připravena.


Přiznávám, že tak trochu  nevýhodou je hlučnost přípravy, takže hrozí, že si mixováním vzbudíte spící miminko, tak jako se to už párkát podařilo mě :-). Je taky potřeba mít slušný mixér, který se popere s ledovými kostkami.

Pro tichou a klidnou přípravu vašeho oblíbeného pitiva se více hodí varianta jedna, pokud se obejdete bez napěněného vršku, stane se určitě vaším horkým ledovým favoritem.

Mějte krásný den!




5 komentářů:

  1. Super fotky, super článek. Já dělám kávu tím druhým způsobem, ale vždy první vyšlehám mléko a pak tam naliji kávu, ale zkusím i ten tvůj způsob. A ten první způsob je taky super, musím to vyzkoušet :)

    Haul | July 2015

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, tyhle experimenty s kávou mě baví, tak to určitě zkusím i po tvém.

      Vymazat
  2. ja to robím druhým spôsobom, prvý som ešte neskúšala, takže vďaka za tip :)
    giveaway

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .