2. května 2014

... upeču dort Pavlova se šlehačkou a ostružinami

Bílků je u nás vždycky dostatek. A to zejména díky mé posedlosti Crème brûlée či Holandskou omáčkou (o kterých budu psát co nevidět). Bílky tedy průběžně syslím, a když z nich zrovna nedělám pusinky pro děti, přijde na řadu legendární Pavlova. Lehoučký, úžasný dezert z pusinkového těsta potřený šlehačkou a zdobený ovocem. 


Pro jeho výrobu jsem použila: 

4 bílky
cca 270 gramů cukru
1 lžičku octa
1/2 lžičky kukuřičného škrobu

Stejně jako u pusinek nejprve šlehám samotné bílky, postupně přidám ocet, škrob a poté po troškách cukr. Šlehám až do úplného zhoustnutí. 

Bez odborného dozoru a pomoci při vylizování míchací misky se prostě neobejdete :-)



Na pečicí papír jsem obkreslila misku, abych mela nákres kolečka a otočila pokreslenou stranou směrem dolů. Pak jsem vršila ušlehané bílky, tak, aby jakž takž dodržely tvar kulatého korpusu a vložila do trouby vyhřáté na 180 C. Ihned po vložení do trouby jsem snížila teplotu na 140 C a nechala péct hodinu a půl. 



Pak už jen ozdobit ušlehanou šlehačkou a v podstatě libovolným ovocem. Nejlépe čerstvým, nakyslým a barevně kontrastním. Já se přiznám, že čerstvé jsem doma neměla, použila jsem kompotované ostružiny. 


Připravte se, že dort se při krájení drolí. Vůbec to nevadí, stejně se tomu moc nedá vyhnout :-). 

Dobrou chuť!


6 komentářů:

  1. Mňam, zbožňuju ho, ten tvůj vypadá nádherně :) Na můj můžeš mrknout ke mě na blog ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho taky miluju, je to taková veliká romantika s lehkostí.

      Vymazat
  2. Vypada uzasne a z popisu to vypada, ze se neni ceho bat, tak ho taky vyzkousim. A tesim se na holandskou omacku! Pekny vikend, Iveta

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá krásně, ale pokud mi něco nedaří, pak jsou to cukrovinky z bílků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Jak to, že se nedaří? To bude troubou... kdysi mi v plynové taky zlobily, s novou horkovzdušnou je to paráda :-)

      Vymazat
    2. To bude správná odpověď, mám plynovou troubu, upeču vše, včetně chleba, ale bitvu se sněhovými zákusky prohrávám.

      Vymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .