26. listopadu 2013

.... připravím narozeninový krtkův dort

Krtková mánie u nás trvá už dobré dva roky. Co je krtčí to zkrátka frčí, nic naplat. Máme doma krtky plyšové , magnetické , samolepkové, knižní, na zahradě opravdové a pochopitelně v přehrávači krtky na DVD nosičích :-). Volba na letošní Adélčin narozeninový dort tedy byla jasná. Krtkův dort! 



Suroviny na tento počin se dají hravě sehnat v krabici od Dr. Oetkera. Je to samosebou taky řešení, ale musím říct, že já to docela nerada podporuju. Mám u těch krabicových směsí pocit, že si kupuju jen naváženou mouku s práškem do pečiva, cukrem a nezbytným seznamem na zadní straně obalu, co dalšího mám koupit a přidat (olej, mléko, banány, šlehačku...). Nějak mi přijde jednodušší začít z gruntu od začátku surovinami, které máme doma. 

Na korpus určitě máte vše potřebné ve spíži či lednici a zatímco se dort peče případně chladne na mřížce, můžete doběhnout pro suroviny na krém.


Korpus:

180g polohrubé mouky
2 celá vejce
lžíce rumu
100ml oleje
125ml mléka
100g cukru
kypřicí prášek do pečiva
lžíce kakaa


Vnitřek:

4 banány
2x250ml smetany ke šlehání
ztužovač šlehačky
hrst strouhané čokolády
moučkový cukr podle chuti


 Těsto na dort bylo chutné a sympatické už zasyrova, ale udržela jsem se, nalila jej do dortové formy a nechala péci při 180 C tuším necelou půlhodinu.



 Po vychladnutí se korpus ořízne dokola tak asi 1 1/2 cm od kraje a vydlabe. Pozor na to, abyste neproškrábli dno, ačkoli taky žádná tragédie, lze to celkem úspěšně záplatovat nějakým vydlabaným kouskem. 


 Do vnitřku se hezky poskládají banány rozříznuté podélně vpůli.



Na korpus s banány se do tvaru kopečku navrství krém zhotovený z ušlehané šlehačky se ztužovačem, cukrem a nastrouhanou čokoládou. Je to vážně fenomenální krém, měla jsem co dělat, abych to nesnědla jen tak :-)

Navrch je jen už nasype a úhledně naplácá rozdrobený vydlabaný vnitřek... a je to. 
Já jsem ještě nahoru posadila marcipánového krtka


Sehnat takhle krásnou figurku byl na tom všem ten nejtěžší krok. Kdybych se pustila sama do modelování, nikdo by nikdy nerozeznal můj tvůrčí záměr. Takže jsem se musela vydat na nákupy. Proběhla jsem několik cukráren, ale nikde nic kloudného nebylo, respektive, bylo tam pár krtečků, jenže buď krásných ale maličkých, nebo velkých a příšerných. Nakonec jsem měla štěstí v Lahůdkách ve Vodičkově ulici. Tam mají z marcipánu snad všechno, co koho napadne od všemožné zoologické, přes různé profese, princezny, ovoce až po Simpsonovi.

Adélce se dort ohromně líbil. A krtek? Ten brzo z toho všeho ztratil hlavu :-)



 
Taky máte rádi dorty? A jaký je ten váš nejmilejší?




4 komentáře:

  1. Téééda, ty máš ale slovní zásobu - "sympatické těsto", "fenomenální krém", .. :)))

    OdpovědětVymazat
  2. že jo, viď? já té potravě ráda dávám přívlastky :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý nápad ! A krteček tomu dodal korunu :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .