10. června 2013

.....vylouhuju bezinkovou limonádu

Pořád jedu na bezinkové vlně! A zdá se, že dokud bezové keře pokvetou, budu experimentovat, až do bezvědomí.

Takže můj poslední bezový projekt se jmenuje bezinková limonáda. Každý ji asi zná od babiček jako připomínku a synonymum jara v plném proudu, zvolna přecházejícího do léta. Letos to s tím počasím moc letně nevypadá, asi budu muset vymyslet nějakou i teplou bezovou variantu, něco pro zahřátí, třeba bezový čaj :-)

Zpátky k limonádě: 

Bezinky jsme měly natrhané, něco padlo na kosmatice a zbytek jsem použila právě na můj limonádový experiment.

Co bylo potřeba? 
4 litry vody
200 gramů cukru
5 velkých nebo 10 malých květenství bezu (předem opláchnutých, aby z toho nakonec nebyla bezová limča s hmyzí příchutí)
1 citron
půl lžička sušeného droždí


Vodu jsem svařila ve větším hrnci, do ještě teplé rozmíchala cukr a po vychladnutí zhruba na tělesnou teplotu jsem vymačkala celý citron, šupla 1/2 lžičky droždí a bezové květy. Droždí se přidává pro vytvoření bublinek, díky němu bude limonáda opravdu perlivá. Bublinek by se dalo dle jiných receptů dosáhnout i prodloužením doby louhování až  na jeden týden, ale tak dlouho se mi čekat nechtělo. 


Přikryla jsem poklicí, aby se do toho neprášilo a taky aby to nechodily upíjet kočky, ony jsou děsné gurmánky a fakt by si klidně daly. Nechala jsem stát přes den na lince a na noc uložila do lednice. 

Po 24 hodinách jsem slila přes plátýnko a trychtýř do dvou litrových lahví a můžeme upíjet. 

Sklenička s oblíbeným cukrovaným okrajem tomu dodá ten správný šmrnc


První dojmy jsou rozhodně pozitivní, ale došla jsem k závěru, že na mě je málo sladká. Asi jsem vážně vážně děsně na sladké, protože příště musím zkrátka přisladit. Ale nejsem sama, na intermetu jsem našla spousty receptů s rozpětím cukru 200-400g, takže další várků se nebudu bát více cukrovat. Možná dám i trošku víc citronu :-)


Co vy na to? Zaujala vás bezinková limonáda? 





1 komentář:

  1. No rozhodně zaujala. Bezinky nám tu rostou na kopci, asi poženu Matěje (páč sama se tam bojím :-D), ať se jdeme podívat, jak jsou na tom s květy :-).

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .