8. června 2013

..... osmažím kosmatice aneb obalované bezové květy

Konečně! Konečně jsem se dočkala sluníčka a s tím i možnosti, vzít dopoledne do jedné ruky košíček, druhou rukou chytit za tlapku Adélku a vydat se za město na bezinky.

Ukázalo se, že to vlastně bude celkem výzva, protože nejspíš měli stejný nápad i všichni ostatní. Většina bezových keřů v okolí byla bez květů přibližně do výše dospělého člověka a tráva kolem nich udusána, jak se tam někdo bezuchtivý sápal.

Takže nakonec jsme musely hledat notně dlouho, než se nám podařilo košíček aspoň částečně zaplnit.



Doma jsme úlovek opláchly, a zatímco z květů okapávala voda, připravila jsem těstíčko, na které jsem použila: 

2 vejce
100g hladké mouky
špetku soli
250ml mléka 

Je to v podstatě takové palačinkové těsto a do něho se květy bezu namáčejí. 


Šup s tím na pánev do rozpáleného slunečnicového oleje. Nechala jsem osmažit a podle rad v chytrých knihách jsem mezitím zastřihovala přebytečné stopky


Pak už stačilo jen obracečkou otočit a nechat osmažit i z druhé strany a dílo je hotovo. Nechala jsem je chvilku na papírových utěrkách odsát tuk a ještě hotové trošku osolila.



Podávali jsme s bramborami, a byla to opravdu parádní bezmasá varianta víkendových řízků. Skvěle si je umím představit třeba s domácí tatarkou nebo nějakým pikantním dipem.  

Na internetu jsem  narazila  i na sladkou verzi, kdy se hotové kosmatice obalí ve skořicovém cukru. Už se těším až to vyzkouším, musím to stihnout než skočí období květu. 

Jinak ze zbytku dnešní sklizně už se mi na lince louhuje bezinková limonáda. Hotová bude zítra kolem poledne a já už se nemůžu dočkat. 


Znáte kosmatice? Děláváte je, nebo se je teprve chystáte vyzkoušet? Těším se na vaše komentáře. 





1 komentář:

  1. Ty dělala moje mamka ....jako děti jsme je chodily trhat.... u mého muže jsem s nima pak neuspěla:-)))

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .