3. listopadu 2015

... nachystám skvělý cuketovo rajčatový salát podle Gurmetu

Stačí jen pár surovin, ostrý nůž, pánev a škrabka na zeleninu a během pár minut vyčarujete fantastický lehoučký salát. Salát ve kterém se snoubí křehká cuketa a osvěžující rajčátka s hebkou mozzarellou a křupavými semínky.


Budeme potřebovat: 
2 menší pevné cukety
cherry rajčátka
slunečnicová a dýňová semínka
mozzarellu

na zálivku:
olivový olej
citronovou šťávu
dijonskou hořčici
trošku cukru nebo medu
sůl a pepř

Na tento recept jsem narazila při listování minulým Gurmetem a hned mi padl do oka. Jednoduché, neotřelé, efektní, to jsem prostě musela zkusit. 


Tak tedy důkladně omytou cuketu pomocí škrabky nastrouháme na proužky, načechráme do misky a přidáme přepůlená rajčátka. 
Přisypeme orestovaná semínka a na kousky natrhanou mozzarellu. Vše lehce osolíme a opepříme.

Do sklenky od přesnídávky vlijeme pár lžic oleje, zastříkneme citronem, přidáme půl lžičky hořčice, sůl pepř a osladíme cukrem či medem podle chuti. Skleničku dobře uzavřeme a třepeme dokud se směs zcela nepropojí. Zálivkou pak už jen přelijeme zeleninu a můžeme podávat. 

Dobrou chuť!


3 komentáře:

  1. Docela jsi mě navnadila, sice asi vyměním cuketu za okurku a přidám kousky kuřecího, protože jsem prostě masová, ale vypadá to vážně dobře!
    http://hollychicc.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, s okurkou to bude určitě taky super, takovej klasickej letní salát. S kousky kuřecího místo mozzarelly tam budou zachované bílkoviny a vznikne další vyvážená salátová verze. Nech si chutnat .

      Vymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .