10. října 2014

... připravím báječný dezert z jablek a pudingového krému

S nastávajícím podzimem budou mé dezerty hřejivější, skořicovější, vanilkovější a jablečnější :-). Tento malý zázrak splňuje naprosto všechny uvedené parametry a potěší malé i velké. 




Příprava je neuvěřitelně snadná, trvá sotva 20 minut a suroviny máte určitě doma.
Na dušená jablka potřebujeme: 

jablka
kousek másla
skořici
cukr
trošku vody

Vanilkový puding jsem tentokrát dělala úplně jednoduše z prášku, protože se mi nějak nechtělo pouštět se do pravého vanilkového krému. Jsem už zkrátka na konci 38. týdne těhotenství nějaká zlenivělá :-). Ale příště slibuji, že bude krém opravdový.

Začínám s jablky, která oloupu a zbavené jádřinců nakrájím na kousky. Na másle a trošce vody je nechám dusit do změknutí. Tak po deseti minutách přidám cukr a skořici podle chuti a jablka jsou hotová. Výborná jsou jen tak, jako dětská přesnídávka. Pamatuji si doby, kdy je Adélka milovala samotná nebo s piškoty. Fantastická jsou i jako mazání na palačinky nebo lívance

Chutnají skvěle horká pro zahřátí po návratu ze sychravého počasí - tam mají přímo terapeutický efekt, který navíc posílí nádherná jablečno-skořicová vůně linoucí se bytem :-). A stejně skvěle si pochutnáte i na  vychlazených jablkách.

Mezitím jsem si připravila puding dle návodu na sáčku. Já vím, no. Co se dá dělat, jak říkám, je potřeba trošku se už šetřit :-). Navíc když koupíte dobrý puding, není to zas takový hřích. Klasika mléko, cukr, pudingový prášek, zamíchat, zahřát do zhoustnutí a je to. 

Pak už jsem jen vrstvila, část hotového pudingu, na to připravená dušená jablka a zase puding, nebo obráceně. Každému podle toho, kterou část má raději :-). Na závěrečnou jablečnou vrstvu se hodí pro ozdobu ořechy, kterým to s jablky moc sluší. Na puding můžete zase třeba strouhnout čokoládu. 




Adélka si oblíbila focení jídla mým telefonem :-) Zvlášť když se na přípravě pokrmů podílí, moc ráda si je pak vyfotí... Nevím nevím, po kom ta holčička je :-)



 A je to hotovo. Můžeme se pustit do jídla, teplé nebo vychlazené, obě verze jsou úžasné. 


Dobrou chuť!






3 komentáře:

  1. Tak snadné a tak dobré! Už jsme to dlouho neměli, takže mám na to fakt chuť, sakra :D

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Děkuju :-), přijeď nás navštívit. Udělám Ti léčivý dezert na prokousnutou tlapku...

      Vymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .