27. července 2014

.... upeču broskvovo-slívový crumble s mandlovou drobenkou

V létě se mi do kynutých nebo těžších smetanových dezertů moc nechce. Ale chuť na sladké je pořád velká, tak to řeším spoustou ovoce. Sezona vrcholí a léto nabízí to nejlepší co umí. Jestli se to i u vás doma hemží ovocnými zásobami od příbuzných a známých, kteří vám donášejí vzorky své sklizně, určitě se pusťte do přípravy legendárního crumble.




Jedná se o naprosto jednoduchý dezert, který sestává jen z pár ingrediencí. V podstatě jde jen o zapečené ovoce posypané drobenkou. Do zapékací misky jsem nasypala broskve a slívy nakrájené nahrubo na kousky, pokapala trochou citronové šťávy a zasypala pár lžícemi krystalového cukru se skořicí. Dala jsem na chvilku rozležet do lednice a mezitím jsem si připravila obyčejnou drobenku z polohrubé mouky, cukru a másla. Protože jsem měla chuť na maličko slavnostnější tečku, místo části mouky jsem do drobenky použila asi 2 lžíce mletých mandlí. Pak už stačilo jen připravené ocukrované ovoce pokrýt štědrou dávkou drobenky a nechat péct dozlatova při 180 stupních. Trvalo to asi 40 minut. 



Naservírovat nějak moc úhledně se tahle dobrota sice nedá, je to takový ten rozpadací zákusek na lžičku, ale určitě mu to každý rád odpustí.  Jestliže vás honí mlsná, dejte se do něj. Příprava je velmi jednoduchá a dá se vytvořit v mnoha různých variantách. Kromě toho, že můžete libovolně střídat ovoce podle chutí a sezony, můžete si pohrát s drobenkou a zaexperimentovat například s ořechy, kokosem, nadrcenými sušenkami nebo třeba vločkami. 

Dobrou chuť!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .