5. července 2014

.... osvěžím se mátovou limonádou


No páni, píšu post po více než měsíci. Taková dlouhá nečinnost si jistě zaslouží velkou omluvu a zároveň objasnění, kterého se dočkáte v závěru článku

Teď ale zpět k mátové limonádě. Máta korunuje mou terasovou bylinkovou zahrádku rok co rok a konzumujeme ji hojně. Vzhledem k tomu, jaký je to nezmar, téhle rostlince pravidelné stříhání pranic nevadí, naopak, roste o to víc, doslova jako divá. V posledních týdnech ji nejvíc využívám právě k výrobě mátové limonády. 


Je to záležitost čtyř jednoduchých surovin a příprava nezabere víc než pět minut. 
Stačí vyběhnout s nůžkami na terasu a nastříhat hrstičku mátových lístků, připravit si půlku citronu a cukr dle chuti. 
Když mám náladu, nebo pro efekt návštěvám, dělám tento základ hezky postaru.  Smíchám mátu, citronovou štávu a cukr a podrtím pěkně hrubou silou paličkou na dně hmoždíře. Protože jsem ale od přírody lemra líná, často si práci usnadním běžným  ponorným mixerem, k mátě, citronu a cukru šplíchnu decku vody a 3-4 pulzy mixeru rozsekám na malé kousky. 


Pak už jen zalít pořádně vychlazenou perlivou vodou, přecedit přes sítko a úplně báječný osvěžující nealkoholický, skoro-mojitový drink do sebe můžete hodit. 


Pokud tak jako já, vlastníte kuchyňkou hračku jménem SodaStream, nemusíte běžet ani pro bublinkovou vodu a následně likvidovat prázdnou PETku. 
SodaStream jsem nám koupila k nedávnému pátému výročí svatby a musím říct, že přes léto je pořád v zápřahu. Díky němu vyrábím spousty nových úžasných limonád, o kterých se brzy zase dočtete. Těšit se můžete na zázvorovou, okurkovou a možná dojde i na levandulovou limču. 


Jinak po dlouhém, předlouhém váhání musím i já pustit do blogového světa informaci o očekávaném děťátku. Narodí se v říjnu a takto můj současný stav vidí a dokumentuje naše dcera Adunka. 


Musím říct, že druhé těhotenství pro mě není zdaleka taková sranda, jako bylo to první. Měla jsem náročné období a komplikace, které s sebou nesly třítýdenní nutnost naprostého klidu na lůžku s nohama nahoře, což jsem zvládala hodně těžce. Ale už je, zdá se zase všechno jak má být a tak pozvolna začínám fungovat. Otrnulo mi, zase můžu pracovat. Ale bohužel jsem musela hodně dalších  aktivit oželet, očesat a všichni na mě pořád hledí ostřížím zrakem s už tisíckrát vyslovenou větou :"Ty vůbec neumíš odpočívat." Takže se snažím, odpočívám, ale moc mi to zatím nejde :-)

Mějte krásný víkend a těším se na další brzký post!


5 komentářů:

  1. Těším se na levandulovou limču!
    /pohlaď pupík! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta bude speciálně pro Tebe, na uvítanou! Pupík Pohlazen :-)

      Vymazat
  2. Taky to máme a je to super! :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Gratuluji k miminku a přeji, ať je všechno v pořádku.
    Mátovou limonádu si také děláme, máme ji moc rádi :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .