19. února 2014

... uvařím tagliatelle s citronovo máslovou omáčkou a opraženou strouhankou

Dnes vám ukážu tu nejjednodušší a nejrychlejší přípravu těstovin v levnější podobě a ze surovin, které máte stopro v kuchyni. Tagliatelle s citronovo-máslovou omáčkou sypané pangrattatou

 


Těstoviny miluju, kdo by taky ne, že? Na jejich přípravu jsem ale trochu náročná a jestli mě dokáže něco opravdu znechutit, pak je to talíř rozvařených těstovin s kečupem. Nejmilejší dětské jídlo, alespoň podle některých kamarádek mojí dcery. Zvláštní noční můry mi působí kolínka. Kolínka s kečupem! Brrr, i napsat to mi působí potíže :-) Taková věc mi zkrátka do kuchyně nesmí, co živa budu. 

Chtěla bych napsat o tom, jak mám těstoviny mnohem raději:

Tagliatelle uvaříme dle návodu na krabičce, pozor na to rozvaření. Protože těstoviny jsou skutečně základem tohoto jídla, musejí být prostě perfektní. Důraz se klade hlavně na dostatek vody, aby měly místo v hrnci a na správné osolení vody. Pamatujte, že voda na těstoviny by měla být slaná asi jako mořská voda, takže poměrně hodně. 

Než se těstoviny uvaří, připravím na pánvi pangrattato. Jedná se vlastně o opraženou a osolenou čerstvou strouhanku. Chudí Italové používali tuto posypku jako levnější náhradu parmazánu. A když je před výplatou a doma není parmazán, dělám to taky tak a s velkým úspěchem. 


Na druhé pánvi si rozpustím poctivou porci másla, vydatně zakápnu citronovou šťávou. 


Tady je to podle chuti, někdo to rád máslovější a jiný více citrusové. Do omáčky přihodím pár snítek bazalky, osolím, opepřím, kdo má rád může přidat trošku chilli papričky.


Pak jen přihodím do pánve uvařené těstoviny se šplíchancem vody ve které se vařily, promíchám a nechám chutě propojit. A hotovo, může se podávat zasypané právě slušnou dávkou opražené strouhanky.




Rychlá maximálně patnáctiminutovka, levná a zdravá. Mému manželovi se tahle varianta zdá příliš vegetariánská, preferuje kombinaci s krevetkami, pak už to ale není zase až tolik "předvýplatové" jídlo :-)


Dobrou chuť!





3 komentáře:

  1. To vypadá báječně. A ta jednoduchá příprava se mi taky líbí! I kdybych měla být tři dny hlady, tak těstoviny s kečupem do mě nedostanou. Díky za skvělý tip, určitě jej brzy (před výplatou) vyzkouším

    OdpovědětVymazat
  2. To uvařím večer Česťouchovi!

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam :)) Vyzkouším, děkuju za recept!
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .