17. prosince 2013

..... umixuju vanilkový cukr

Vanilkový cukr jde u nás docela na dračku, obzvláště před Vánoci. A protože ten vanilinový  z obchodu je prachsprostá chemie a v zásadě stojí za houby, mrkněte se se mnou jak vyrobit doma ten pravý úžasný cukr s pravou vanilkou. Nooooo a  možná by se hodil i jako bezva jedlý dárek :-)


K výrobě není potřeba nic víc než lusk pravé vanilky, krupicový cukr a mixér.

 Počítejte tak 150-250g cukru na vanilkový lusk (různé zdroje uvádějí různá množství, místy až do dvou kil cukru, ale to se mi zdá vážně slabota. Zkrátka aby to chutnalo jako vanilkový cukr a nebylo v něm doslova stopové množství vanilky, nebojte se přitlačit. Koneckonců, "naředit" čistým cukrem můžete vždycky.)


Nejprve je potřeba podélně lusk opatrně rozříznout a semínka vsypat do dózičky s připraveným cukrem. Do dózy s cukrem a semínky vložte i lusk a pořádně protřepejte.


 V podstatě je hotovo. Já však používám trik odkoukaný od Jamieho Olivera a tím je rozmixování lusku s cukrem až na prášek. Pak už stačí jen směs prosít a nasypat do nějaké hezké nádobky.


Já jsem zvolila sleničku od kávy a pomocí tabulové fólie a Adélčiny křídy spáchala popisek. Křídu jsem nakonec zafixovala lakem na vlasy a světe div se, nápis drží jako přibitý :-)


Taky milujete vůni vanilky? :-)





1 komentář:

  1. Moc hezčích vůní než vanilka snad ani není! :) A tohle je úžasný tip, budu to muset otestovat.

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .