30. prosince 2013

.....připravím domácí lemon curd

Kdo jednou ochutnal tuto svěží lákavou citronovou dobrotu, nedá na ni dopustit. Popravdě nechápu, jak jsem mohla tak dlouho bez Lemon curd žít. Tento báječný citronovo-máslový krém se dá koupit například v Marks & Spencer, ale jednak vyjde poměrně draze a navíc doma je prostě doma. 


Mrkněte se mnou, jak vyrobit jednoduchý a skvělý lemon curd. 

Pro výrobu jsem použila 

4 žloutky
100g cukru
50 g másla
70ml citronové šťávy a kůru ze dvou citronu 

Určitě doporučuji biocitrony minimálně dva na tu kůru. Šťávu už můžete použít samozřejmě nebio :-)



Inspiraci jsem čerpala z různých zdrojů, ale nevíc mi sedl postup od http://kitchenette.cz/

Dejte na sporák hřát vodu na vodní lázeň a mezitím dobře omytje a jemně ostrouhejte biocitrony. 
Tady je ale potřeba opatrně strouhat jen tu žlutou svrchní část, bílá slupka je hořká a naše krásné citronové dílo by definitivně zhatila. 

Žloutky, cukr, máslo a citronovou šťávu míchejte nad vodní lázni metličkou do zhoustnutí. Z mé zkušenosti je potřeba opravdu poctivě míchat, aby se vytvořil skutečně jemný a hladký krém. V opačném případě by to mohla být míchaná vajíčka s citronovou příchutí a to nechceme :-) Princip je stejný jako u Holandské omáčky nebo domácí majonézy. 



Hotovo, je to jednoduché, rychlé a božské. Krém vydrží v lednici cca 14 dnů, pokud ho během té doby nesníte. Naučila jsem se totiž chodit jej ujídat místo Nutelly :-). 
Báječný je do řezů, zákusků, na palačinky nebo například s lineckým



Ze zbylých bílků můžet udělate pusinky nebo makronky a koneckonců, takové makronky s lemon curd by taky nebyly vůbec marné. 


<a href="http://www.bloglovin.com/blog/8533121/?claim=qercr5sb764">Follow my blog with Bloglovin</a>

2 komentáře:

  1. Lemon Curd jsem objevila minulý rok v MS a od té doby se ho nemůžu nabažit :-). Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky ne.... zvláštní, že i něco jiného než čokoláda může způsobit mlsací závislost :-)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .