1. září 2015

.... připravuji skvělou ovesnou kaši v mikrovlnce

O tom, že jsem se naučila dělat kaši v mikrovlnce jsem tak trochu lehounce psala v mém shrnutí června. Teprve teď ale mohu zodpovědně prohlásit, že nyní jsem její přípravu vypilovala k dokonalosti a jsem na svou ranní kaši náležitě pyšná! 




K přípravě rychlé, snadné a na ingredience nenáročné kaše potřebuji:

ovesné vločky (drcené nebo jemně mleté)
polotučné mléko nebo dobré plnotučné, chci-li se trošku rozmazlit
špetku soli
ovoce 
cukr nebo med
mikrovlnku :-) přiznám se, že tomuto stroji jinak moc nefandím, leží mi na lince spíše ladem a zapínám ji příležitostně na ohřev jídla. No a konečně, tadáááá našla své pravé uplatnění = pomáhá mi začít skvělý den.


Mikrovlnkovou kaši dělám zhruba od jara. Ale teprve díky mé nové lásce knížce Snídaně u Florentýny, jsem její přípravu náležitě vychytala.

Skvělým Florentýniným tipem je použití drcených vloček, přípravu to značně usnadní, urychlí a ve své nadrcené podobě jim stačí jen chvilička varu, a i výsledek je podstatně lahodnější. Že mě to nenapadlo!
Jak tedy na to? V ideálním případě vločky na noc namočím. Tedy večer vezmu dvě lžíce vloček, dám je do vyšší plastové nebo porcelánové misky vhodné do mikrovlnky, vsypnu špetičku soli a zaliju asi deci a půl mléka. Strčím do lednice a nechám do rána, aby si tam spokojeně bobtnaly. Na to si ale vzpomenu jen občas, nevadí kaše bude super i bez předmáčení. 

Inu, vločky se solí a mlékem vložím do mikrovlnky, pustím naplno a vesele vlním asi 2 minuty (dříve jsem nechávala déle a bylo to moc, teprve "vtipná kaše" od Flo mi ukázala jak na to správně).

Po dvou minutách kaši vyndám z mikrovlnky přiliju asi půl deci mléka, rozmíchám, nechám pár minut stát, a co se kaše týče, je hotovo. Teď už jen posypat nějakým svým milovaným ochucovadlem, čokoládou, kakaem, rozinkami, banány, borůvkami a osladit třeba medem, marmeládou nebo tekutým karamelem.  Karamelovo-jablečná verze je má oblíbená. Sice trochu popírá tu mikrovlnnou rychlopřípravu, protože při ní musíte zapnout sporák, ale mě to za to stojí. Jak na zkaramelizovaná jablka si můžete přečíst zde (to jsem ještě po ránu dělávala kaši na plotně :-)



Flo dává kaši pak ještě do mikrovlnky po pěti minutách dohřát, ale to se přiznám nedělám. Ono možná v zimě na to dojde, ale teď co jsou tropická vedra, tak mi kaše nijak zvlášť nechladne.

Kaši přesunu do hlubokého talíře, posypu třeba slunečnicovými semínky, nebo oříšky a navrch dám karamelizovaná jablka. A jestli nemáte čas karamelizovat, nevadí, prostě na kaši nakrájejte plátky banánu (víte jak, rovnou z ruky, prkénko netřeba špinit :-) ale opatrně takhle zrána s tím nožem!)  nebo vysypte drobné bobulové ovoce. Ušetříte kalorie, které by vám jinak vlil do těla karamel a pochutnáte si zrovna tak. 
 

Je to veliká paráda, co vám budu povídat, taková snídaně, ta vás nastartuje i na ten nejnáročnější den.



1 komentář:

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .