31. ledna 2014

... upeču báječné sušenky s brusinkami a mandlemi

Domácí sušenky jsem vždycky toužila zkusit. Z nějakého důvodu jsem ale měla před nimi respekt a pořád mě tížily obavy, že je to gastronomická vyšší dívčí. A tak jsem sušenkovou premiéru odkládala a odkládala... Dostala jsem se k nim až tento týden A víte co? Vůbec to není těžké, naopak, příprava sušenek je celkem hračka, hotová raz dva. Navíc jsou úžasně variabilní, můžete si je udělat s jakoukoli příchutí podle svých preferencí a jsou táááááááák dobré. 



Recept jsem odkoukala v Apetitu a jen trošinku jsem si ho upravila. 

110 gramů změklého másla 
145 gramů cukru (použila jsem bílý cukr krystal)
lžička opravdového vanilkového cukru
1 lžička zlatého sirupu Marks a Spencer
1 celé vejce 
200 gramů hladké mouky 
1/2 lžičky prášku do pečiva

Volitelné přísady 
Pro ochucení těsta se výtečně hodí oříšky, sušené ovoce, rozinky, kousky čokolády, zázvor, kokosové lupínky, ovesné vločky, banány, cokoli Vás napadne. Pouze bych možná zbytečně nekombinovala více věcí, dvě přísady se mi zdají tak akorát, aby chutě vynikly.

Já jsem tentokrát použila mandlové plátky a sušené brusinky

Takže k postupu:  

Máslo utřeme s cukrem a vanilkovým cukrem. Přidáme Zlatý sirup, vajíčko a  postupně zapracujeme hladkou mouku s práškem do pečiva a zvolené přísady. S těstem se krásně pracuje, nelepí a díky vanilkovému cukru tak krásně voní ... :-). 
Těsto vytvarujeme rukama do válečku, zabalíme do fólie nebo pečicího papíru a dáme asi na hodinku ztuhnout do mrazáku. 

Váleček připraveného těsta koneckonců vydrží v mrazáku i tři měsíce, takže jej můžete mít hezky připravené a pro náhlou návštěvu klidně během dvaceti minut vyčarujete úžasné čerstvé domácí sušenky. 

Po vyndání z chladu a rozbalení krájíme ostrým nožem hmotu na plátky asi 1-1,5 cm široké. 


Taková zábavná práce to je. Úhledná šiška, vypadá trochu jako bramborový knedlík, že?

Naskládáme na plech vyložený pečicím papírem a pečeme na 170C cca 15-20 minut.
Dávejte větší rozestup mezi naskládanými kolečky než já :-) Měla jsem je zbytečně zhuštěné a ukázalo se, že docela nabydou.


A je to, hotovo. Pokud chcete, můžete cik cak sušenky polít rozpuštěnou čokoládou.




Klidně můžete pár kousků zabalit, nasáčkovat a použít je jako milou drobnou pozornost, která potěší každého mlsala :-)


3 komentáře:

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .