10. července 2013

..... upeču bábovku řádně ovoněnou citronovou kůrou






Před pár dny u nás v domě probíhalo stěhování naší švagrové. Ta mě při té příležitosti požádala o upečení nějakého sladkého cateringu pro pracanty, kteří nakládali, vykládali, nosili a skládali nábytek jako pilné včelky.

Žádost byla jako tradičně podána na poslední chvíli, doma nic moc nebylo a tak jsem sáhla po klasické hrníčkové bábovce. Velmi vděčná věc. Suroviny na ni jsou po ruce vždy a tohle základní těsto lze použít i jako korpus na lecjaký dort.

2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru
1/2 hrnku oleje
1 hrnek mléka
1 vejce
vanilkový cukr
aaaaa prdopeč :-)

Dělám ji různě, někdy přidám máslo a uberu trochu oleje. Občas dám k části těsta kakao a udělám mramorování. Sem tam přidám kousky čokolády... podle nálady a příležitosti. Když chci být obzvlášť poctivá a mám chuť umazat další misku, tak místo přidání celého vejce dám jen žloutek a z bílku vyšlehám sníh, který vmíchám až nakonec.

Protože jsem ji tentokrát chtěla udělat trošku letnější, svěžejší a voňavější, nahradila jsem vanilkový cukr poctivou dávkou citronové kůry.  Byl to tak trochu pokus, který ale dopadl docela úspěšně.

Bábovka zmizela jako pára nad hrncem :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .